loading...

Największy Cyber Monday w historii Amazon i sprzedaży online!

0 3

Największy Cyber Monday w historii

Tegoroczny Cyber Monday ustanowił wszelkiego rodzaju rekordy sprzedaży. Stał się jednocześnie czymś w rodzaju corocznej tradycji. Był on również największym dniem zakupów Amazon w historii firmy. Amazon rzadko podaje dokładne liczby. Podał jednak we wtorek, że kupujący zamówili „setki milionów” produktów pomiędzy Świętem Dziękczynienia a poniedziałkiem. Amazon potwierdził, że klienci kupili w poniedziałek więcej produktów na całym świecie niż w jakimkolwiek innym dniu od ponad dwóch dekad istnienia Amazon. Cyber Monday od kilku lat jest największym dniem sprzedaży Amazon, wyprzedzając poprzednie Prime Days i Black Friday.

Rekordowa sprzedaż urządzeń Amazon

Kupujący zamówili rekordową liczbę urządzeń Amazon w ciągu ostatnich czterech dni. Firma Echo Dot i Fire TV Stick 4K były jednymi z najpopularniejszych produktów.
Pięciodniowa ekstrawagancja zakupowa była popularna również wśród zabawek. Amazon oznajmił, że klienci na całym świecie kupili więcej zabawek w ten Black Friday i Cyber Monday łącznie niż kiedykolwiek wcześniej. Hasbro (HAS), zamek LEGO Star Wars Dartha Vadera i monopol „Frozen 2” były bestsellerami. W Stanach Zjednoczonych najczęściej sprzedawanymi przedmiotami były Instant Pot Duo80, zestaw DNA od 23andMe, L.O.L. Niespodzianka! zabawki i iRobot Roomba.

Amazon podał również, że kategoria moda miała największy dzień sprzedaży w historii na całym świecie. Kapelusz Beanie Carhartt i bluza z kapturem Champion były najbardziej popularne.
Whole Foods, którego właścicielem jest Amazon, również pobił swój rekord wszech czasów w przypadku indyków sprzedawanych podczas Święta Dziękczynienia trzeci rok z rzędu.
Święta nie były dla firmy całkowicie różowe. Według wielu raportów niewielka liczba osób protestowała przed mieszkaniem dyrektora generalnego Jeffa Bezosa w Nowym Jorku na temat warunków pracy w jego fabrykach.

Sprzedaż warta blisko 10 miliardów dolarów

Sukces Amazon w czasie wakacji odzwierciedla większe trendy w branży. Cyber Monday osiągnął sprzedaż o wartości 9,2 miliarda dolarów, według Adobe Analytics, co stanowi skok o prawie 17% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zakupy na smartfonach stanowiły 33% tej sprzedaży, co stanowi wzrost o 46% w porównaniu z tym samym dniem w 2018 r.
„Konsumenci korzystali z okazji i zwiększali wydatki, zwłaszcza na smartfony, gdzie aktywność rosła w dniach, gdy padał śnieg lub deszcz” – powiedział w komunikacie prasowym John Copeland, szef działu marketingu i wiedzy konsumenckiej Adobe. Dodał, że detaliści rozpoczęli sprzedaż na początku tego roku, aby zwalczyć krótszy sezon zakupów świątecznych.
Czarny piątek wzrósł o prawie 20% rok do roku i osiągnął 7,4 miliarda dolarów sprzedaży, a Święto Dziękczynienia wzrosło o 4,2 miliarda dolarów sprzedaży, co stanowi wzrost o 14,5% w stosunku do 2018 roku.

Kupujący coraz częściej robią zakupy online. Według sprzedaży ShopperTrak sprzedaż w sklepach stacjonarnych w Black Friday spadła o 6,2% w porównaniu do 2018 roku. Według firmy, ruch w sklepach wzrósł o 2,3% w Święto Dziękczynienia w porównaniu z ubiegłym rokiem.
„Nie ma już jednego sposobu na zakupy w Święto Dziękczynienia i Black Friday” – powiedział Brian Field, starszy dyrektor ds. Globalnego doradztwa handlowego w ShopperTrak.

Krystian Mikołajczyk
Krystian Mikołajczyk
Branża IT i technologia to mój chleb powszedni. Moją wiedzę w temacie e-commerce poprzedza 7 letnie doświadczenie. Realizowałem projekty w różnych modelach biznesowych. Od kilku lat pogłębiam wiedzę w zakresie nowoczesnych form sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *