loading...

Czy Amazon ma szansę pokonać Apple i Spotify w streamowaniu muzyki?

0 5

Nowa usługa muzyczna od Amazona

W dążeniu do przejęcia coraz większej liczby branż przez światowego monopolistę sprzedaży detalicznej, Amazon.com ogłosiło w zeszłym miesiącu, że uruchomi nową usługę Amazon Music HD. Będzie ona transmitować ponad 50 milionów utworów w wysokiej rozdzielczości ”i miliony utwory w Ultra HD”.

Amazon nazywa to „dostępnym streamingiem najwyższej jakości dźwięku” i tworzy ramy dla płynnego przejścia z klientów Prime na klientów Amazon Music. Internetowy gigant oferuje usługę za miesięczną opłatę w wysokości 12,99 USD dla subskrybentów Prime i 14,99 USD dla abonentów innych niż Prime.

Chociaż na rynku przesyłania strumieniowego muzyki jest kilku graczy, dwoma największymi są Apple i Spotify. Spotify ma ponad 100 milionów subskrybentów premium, a Apple podobno ma ponad 50 milionów. Ostatni oficjalny raport miał miejsce w maju 2018 r. Amazon natomiast ma 32 miliony subskrybentów, idealne miejsce, z którego można się rzucić.

Zwiększenie stawki za przesyłanie muzyki

Obecnie jedynymi innymi firmami, które oferują prawdziwą konkurencję na rynku HD, są Tidal i Deezer, z których każda ma miesięczną cenę 19,99 USD. Tidal spekulacyjnie ma trzy miliony klientów, a Deezer ma ponad 14 milionów. Spotify i Apple naliczają 9,99 USD. Amazon stawia się w centrum zainteresowania, obciążając obecnych klientów o 5 USD więcej niż ich miesięczne płatności za dźwięk o wysokiej jakości.

Jeśli oferta Amazona się opłaci, Spotify i Apple prawdopodobnie nie będą mieli innego wyjścia, jak wskoczyć na modę HD, aby zatrzymać klientów. Apple może wykorzystać przynętę, ponieważ jej usługa przesyłania strumieniowego jest w dużej mierze sztuczką, aby klienci Apple korzystali z produktów Apple. Przesyłanie muzyki nie jest ich jedyną działalnością, więc Apple nie musi generować wysokich przychodów, aby usługa była opłacalna.

Z drugiej strony Spotify może mieć trudności aby pracować z nowym paradygmatem. Boryka się z kłopotami, ponieważ firma walczy o zysk, a cena akcji zmienia się. Spotify inwestuje 500 milionów dolarów w technologię podcastów, aby wyróżnić i zaoferować ekskluzywne treści, a mianowicie Netflixa.

Czy Amazon może wygrać?

Amazon ma już dużą bazę klientów, więc ma bardzo niewiele do stracenia, oferując tę ​​usługę. Oprócz obecnych abonentów Amazon Music, firma ma miliony innych klientów, którzy mogą sprzedawać Amazon Music HD. Pytanie brzmi, czy ktokolwiek będzie zainteresowany? Rynek HD już wygląda na mały, patrząc na klientów, którzy obecnie subskrybują. Amazon obstawia, że ​​dzięki niższej cenie może odciągnąć obecnych klientów. Może także dodać nowych klientów, którzy wyskoczą za dodatkowe pięć dolców, aby uzyskać lepszą jakość muzyki.

Ale to może nie być takie proste. Nawet w przypadku problemów Spotify, firma ma szanse posunąć się naprzód. Może wymyślić grę i utrzymać najwyższą pozycję. W tym samym czasie, gdy Apple dodało dziesięć milionów użytkowników do swojej usługi, Spotify dodał 25 milionów. Wiele czasopism uznało Spotify za najlepszą usługę przesyłania strumieniowego ze względu na łatwość obsługi, funkcje i opcje opłat. Apple jest tuż za tym. Amazon jest zdecydowanie gorszy na większości list.

Jeśli Amazon zdoła pozyskać nowych klientów dzięki temu przedsięwzięciu, może przekształcić ten segment w ściślejszą konkurencję ze swoimi bezpośrednimi konkurentami do strumieniowego przesyłania muzyki. Jednak, ponieważ pozostają na topie, Amazon będzie musiał zaktualizować pozostałe funkcje usługi, aby pasowały do ​​funkcji ich rywali, jeśli chce zachować swój kawałek ciasta. Niezależnie od tego, co się stanie, Amazon pozostaje jednym z najsilniejszych zasobów technologicznych na rynku i prawie na pewno zwycięży.

Krystian Mikołajczyk
Krystian Mikołajczyk
Branża IT i technologia to mój chleb powszedni. Moją wiedzę w temacie e-commerce poprzedza 7 letnie doświadczenie. Realizowałem projekty w różnych modelach biznesowych. Od kilku lat pogłębiam wiedzę w zakresie nowoczesnych form sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *