loading...

7 problematycznych produktów, których powinniśmy unikać zaczynając naszą przygodę z Amazon.

0 7

Witajcie sprzedawcy! W poprzednim poradniku skupialiśmy się na temacie odpowiedniego startu naszego produktu. W dzisiejszym artykule cofamy się o jeden krok i skupimy na fazie poszukiwania/wyboru odpowiedniego przedmiotu.  Poniżej przestawiam 7 problematycznych produktów, których powinniśmy unikać szczególnie jeśli dopiero rozpoczynamy naszą przygodę ze sprzedażą na Amazon.

Produkty, które mogą się złamać lub pobić podczas transportu

– tu mamy na myśli głownie rzeczy ceramiczne, szklane oraz te zawierające elementy podatne na uszkodzenia. Amazon poleca przeprowadzenie testu polegającego na zrzuceniu opakowanego produktu z wysokości ~1,5 m – jeśli produkt nie został w żaden sposób zniszczony, możemy uznać że spełnia to kryterium.

Tu warto dodać, że istnieją produkty, które mimo podatności na zniszczenia warto sprzedawać – trzeba jednak zadbać o pakowanie w sposób, który zmniejszy szanse na zniszczenie przedmiotu.

Elektronika

– wiele produktów z uwagi na obecność baterii podlega olbrzymim restrykcjom podczas transportu. Restrykcje wynikają przede wszystkim z obawy przed ewentualnym wybuchem urządzeń, które zawierają baterie.

Elektronika należy również do produktów, które mają najwyższy stopień zwrotów. Klienci często nie korzystają z instrukcji obsługi, tylko jeśli nie potrafią we właściwy sposób użytkować przedmiotu odsyłają go lub wystawiają negatywną ocenę.

Produkty wymagające akceptacji ze strony Agencji Żywności oraz Leków

– do produktów tych zaliczmy wszystko co wkładamy do ust (np. Gryzaki, produkty na chrapanie)

Każdorazowo, kiedy mamy wątpliwości co do posiadania odpowiednich dokumentów niezbędnych do sprzedaży rekomendujemy kontakt z supportem Amazon i pytanie o niezbędne dokumenty/zgody.

Produkty posiadające znak towarowy lub patent

– tu warto pamiętać, że części składowe naszego produktu również również nie mogą posiadać znaku towarowego lub patentu. Najlepszym przykładem będą np. zabawki zawierające rzep, który jest objęty patentem.

Ubrania, szczególnie te które posiadają wiele kolorów/rodzajów/rozmiarów

– są to również produkty, które klienci często oglądają ale jednak nie decydują się na zakup. Tym samym obniżając poziom konwersji i obniżając nasze pozycjonowanie (tu odsyłam do poprzedniego poradnika gdzie możesz przeczytać informację o konwersji oraz pozycjonowaniu produktu na Amazon – https://amazongeeks.pl/2019/08/06/jak-wystartowac-z-pierwszym-produktem-na-amazon-i-odniesc-sukces-5-zasad-o-ktorych-musisz-pamietac/)

Zabawki

– produkt, który jest bardzo podatny na trendy i modę – najlepszym przykładem będzie np. Fidget spinner – który był bardzo modną zabawką, reklamowaną również przez wielu influencerów, która zyskała bardzo dużą popularność w krótkim czasie i tak samo szybko tą popularność straciła.

Produkty, które mogą być potencjalnie groźne

– tu chodzi głownie o odpowiednie zabezpieczenie naszego biznesu oraz osoby. Jeśli sprzedajemy coś potencjalnie groźnego jak np. noże musimy pamiętać o odpowiednim ubezpieczeniu, które wiąże się z dodatkową inwestycją. Dlatego też odradzamy wszelkie przedmioty, których użytkowanie może wiązać się z sytuacją, która może spowodować pozew skierowany w naszą stronę.

Pamiętajcie, że powyższe produkty mogą okazać się doskonałym wyborem. Należy jednak każdorazowo pamiętać o potencjalnym ryzyku, z którym wiąże się sprzedaż przedmiotu.

Jak wyglądają wasze wybory? Jesteście w stanie podjąć ryzyko?

 

Paweł Polan
Paweł Polan
Od 10 lat zajmuję się handlem z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów sprzedaży. Pasjonuje się marketingiem, w szczególności wpływem nowoczesnych form przekazu na klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *